Imago

Tänään Pellavasydämessä aloitti uusi harjoittelija. Jaajuu, olen tainnut siitä jo kertoakin… Aloitimme päivän opiskelut ihan firman perusjutuista: mistä muodostuu kivijalkamyymälän imago.

– Aloitetaanpa ulkotiloista. Näyttääkö sisääntulo siistiltä ja houkuttelevalta. Pientä säätöä siinä; roskat pois, talviset lyhdyt vähän syrjemmälle ja tilalle pääsiäisnarsissit. Avustaja kävi kukka- ja multaostoksilla. Huomenna meillä on keväinen sisäänkäynti, toivottavasti.
Ulkoständi. Millainen on hyvä ja kutsuva mainos, entä minkälainen olisi sopusoinnussa firman imagon kanssa? Koska V. on hyvä piirtämään, hän saa suunnitella ja valmistaa lauantaiksi uuden ständin tekstit ja kuvat. Tosi hienoa piirustusta jo tulossa….
Asiakaspalvelijan osuus imagon luomisessa. Koska myyntityö on erityisesti näyttötutkinnon aiheena, tulemme sitä harjoittelemaan mahdollisimman laajasti. Käsityöliikkeen asiantuntemus vaatii kylläkin pitkän ajan. Nyt, reilun vuoden jälkeen, voin sanoa osaavani myynnissä olevat langat. Osaan neuvoa asiakkaalle sopivan langan. Tänään perehdyttiin kassakoneen käyttöön ja rahastamiseen.
Somemarkkinoinnin mahdollisuudet imagon luomisessa. Tänään(kin) harmittelen verkkokaupan puuttumista. Jospa löytäisin tahon, joka tekisi valmiin, toimivan kaupan edullisesti.

Huomenna tapaamme opettajan, teemme harjoittelusopimuksen ja jatkamme harjoittelua. Toki tällainen parin kuukaudenkin jakso vaatii paneutumista ja vie yrittäjältä aikaa, mutta haluan tehdä oman osuuteni kunnolla – niin, että harjoittelijalle jäisi käteen jotain muutakin kuin ilmainen työpanos.

Tästä lähdettiin liikkeelle

Pellavasydämen Mervi

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Shopping Cart
Scroll to Top