Kirjoitin aamulla asiakaspalautteesta, joka luonnollisesti sai mielen apeaksi. Jotenkin se vain elämä pitää tasapainosta huolen (noei kyllä aina ja kaikissa asioissa).
Illalla sain kiitokset hyvin tehdystä työstä, kun neulomani sukat olivat päässeet perille.
Todentotta, niitä paketoidessamme (jälleen kerran tuli ruma paketti) yhdessä henk.koht.avustajan kanssa, hän ihmetteli: ”Miten pystyt luopumaan näin kauniista työstä?” Minä varmaan vähän hölmistyneenä katsoin takaisin – johan sitä on näinä vuosina tottunut laittamaan tekemänsä työt eteenpäin. Harvoin teen itselleni – sukkia ainakaan…. Ja kyllä, näitä voin tehdä useammatkin. Itseasiassa muutama harjoituskappale onkin tuolla jossain jemmassa.
Palaanpa vielä tuohon asiakaspalvelun aakkoslauseeseen: Asiakas on aina oikeassa. Joku jo ehätti kommenttina vastustamaan, ettei asiakas aina olisikaan oikeassa. Niin, kyseessä on siis PERIAATE. Toki minunkin asiakkaani ovat joskus ”väärässä”, mutta asiakaspalvelussa palvelu lähtee siitä, että asiakasta uskotaan. Asiakkaan MIELIPIDE on oikein. Hänen tunteensa, fiiliksensä on oikea ja hänellä on siihen oikeus.
Oma toiminta pyritään saada sopeutumaan siihen, että asiakas/asiakkaat olisivat tyytyväisiä.
Ja silloin on kaikilla hyvä mieli. Niinkuin minulla tänään. Loppujen lopuksi.
Pellavasydämen Mervi