Palautteen antaminen on minulle tavanomaista. Kiitän ja kehun, mutta puutun myös epäkohtiin. Taannoisella Turun reissulla tuli vähän sanomista Wiklundin kosmetiikkaosaston palvelusta. Lähetin sinne sähköpostia ja palautteeni otettiin mallikkaasti vastaan.
Minulle kerrottiin, että mainitsemani epäkohta käsitellään koulutusmielessä henkilökunnan palaverissa ja lisäksi minulle luvattiin seuraavalla käynnillä privaattipalvelua. Tämä toteutui eilen. Sovimme etukäteen käyntini ajankohdan ja myyjä siis tiesi odottaa minua.
Kysyin mahdollisuutta saada samalla meikkausneuvontaa ja sitä myös sain. Myyjällä ei ollut mitään kiirettä, hän sanoi, että minulle on varattu niin paljon aikaa kuin vaan haluan. En ole tottunut meikkaaja, olen yksinkertaisesti liian laiska siihen. Varsinkin meikkien poistaminen tuntuu liian työläältä. Vanheneva naama näyttää kuitenkin aika ankealta ja nyttemmin olen harjoitellut kulmien piirtämistä. (Nyt ymmärrän edesmennyttä äitiäni, jonka en koskaan nähnyt meikkaavan, mutta vanhoilla päivillään hänellä oli piilossa kulmakynä)
Minulle valittu myyjä oli ammattitaitoinen kosmetologi ja varmoin ottein hän ensin muotoili kulmani ja sitten näytti, miten oikeaoppisesti puuttuvat kulmakarvat piirretään. Aika hakoteille olinkin hyvää vauhtia menossa, ei ihme, että tytär joskus huomautti kulmistani. Myyjä etsi huolellisesti minulle sopivan värin ja ostin sen myös itselleni.
Tässä ei siis ollut kyseessä minkään loisteliaan meikin teko, vaan tavallinen arkinen ”kulmien kohotus”. Innostuin sitten ostamaan meikkejä enemmän, mitä olin suunnitellut, mutta niistä kerronkin omana postauksenaan. Kerrankin minulla on meikkipostaus!
Minua ”hyviteltiin” myös tuotepakkauksella.
Enpä vielä ole ehtinyt näitä kokeilemaan, paitsi tuoksua – se onkin oikein mieleinen minulle! Nuo kultahippuset on kyllä mielenkiintoisen näköinen tuote, mihinkähän sitä laitetaan ja auttaako se, se jää tutkittavaksi.
Vielä päälle päätteeksi minulle tarjottiin kaksi kahvilippua. Ja minä käytin molemmat kerralla.
Valitsin sitten kaikkein parasta, mitä saatoin kuvitella. Mutta, mutta. Kaksi kertaa sain kahvin kaadettua pitkin tarjotinta. Onneksi ehdin ottaa kuvan ennen töppäyksiäni. Ensimmäisellä kerralla tarjoilija siivosi jälkeni, mutta toisella kertaa en enää kehdannut… vaan söin sitten kahvilla kostutettua lohipiirakkaa.
Olipa mukava hemmotteluhetki. Myyjäkin huoahti helpotuksesta. Mitä lie hänelle peloteltu? ”Sieltä tulee vanha rouva, jolla oli palvelusta huomauttamista”. Lopuksi hän kuitenkin totesi, että ”tämähän meni mukavasti”. No niin meni. Nyt vaan harjoittelemaan ostamillani tuotteilla tavallista arkista kasvojen kohotusta.
Näin se menee, kun asiakaspalaute hoidetaan mallikkaasti. Asiakas tulee uudelleen ja ostaa enemmän kuin ensin kuvittelikaan.
Mervi