Olen täällä usein pohtinut mainontaa. Lehtimainos on kallis sijoitus ja usein se jää vieläpä aivan turhaksi rahanmenoksi. Väärällä sivulla, väärän värinen, väärässä yhteydessä – monta mahdollisuutta epäonnistua.
Tällainen mainos oli tämänpäivän paikallislehdessä, viimeisellä sivulla, jossa ei ollut muita mainoksia, vain urheilujuttuja. Kauhistuin kun näin aamulla lehden. Siis nimenomaan sen sijainnin vuoksi. Tämä kuva on skannattu vedoksesta, joten laatu on tosi heikko…
Tämäpä taisikin olla hyvä mainos? Tein tänään empiiristä tutkimusta: kysyin jokaiselta asiakkaalta, oliko hän nähnyt mainoksen. Kaikki olivat!
Vaikka kahvitarjoilu onkin vasta torstaina, mainos toi jo tänään asiakkaita. Yksi kävi kysymässä ”mitä hän alkaisi tehdä, täältä varmaan saa neuvoja”. Toinen asikas tuli kysymään, mikä käsityö tuossa kuvassa on ja oli kovin hämmästynyt, kun näytin kyseistä ikkunaa ja siinä olevaa mattoa.
Torstaina siis juomme 5-vuotissynttärikahvit. Olen tilannut luottoleipojaltani kotipullaa ja tunnetusti ihania ässä-pipareita, joten makoisat on tarjottavat.
Pellavasydämen Mervi
ps. Kiitos käynnistä, lukijani Sussu, olipa hauska tavata! Jaksatko aina olla yhtä aurinkoinen ja energinen?