Lankalauantain lankamainos

Vaikka edellinen paikallislehden mainos olikin täydellisesti floppi, innostuin taas… Viimeksi lehden teemana oli perhe ja lapset ja minä suunnittelin mainoksen vauvalankojen ympärille. Kuvana käytin lankatukun laatukuvaa ja mainos sijoitettiin etusivulle. Ei auttanut, YHTÄÄN AINUTTA asiakasta ei tuon mainoksen perusteella tullut. Ja juuri nyt, kun minä opettelin mainostamaan tiettyyn, yhteen tuotteeseen keskittyen.

”Aika parantaa haavat.” Vähän mahtipontista tässä yhteydessä, mutta kyllähän se kirpaisee – yli 100 euroa hukkaan heitettyä rahaa.

Hoksasin  – ensimmäistä kertaa 10 vuoteen – että lankalauantai on mitä parhain mainostamisaika lankakauppiaalle. Olisin halunnut laittaa mainokseen, että ”kaupungin paras lankavalikoima”, mutta tuollainen mainostaminen on kielletty, jos ei ole todisteita. Eikä se auta, vaikka minä kävisin laskemassa markettien valikoman, sillä tutkimuksen pitää olla puolueeton. Tyydyin siis laittamaan ”Pellavasydämen lankavalikoima on parhaimmillaan”.

Olen kyllästynyt omiin heikkolaatuisiin kuviini, joten pyysin paikallista ammattikuvaajaa meille kuvaamaan. Eipä siinä kauan mennyt, kun muutama kuva otettiin.

Vaikka kuvaajan kanssa sommittelimme näkyvyyden, mainoksen valmistaja ”pilasi” kuvan. Ei vaiskaan – tekstit vaan tuli kuvan osittain kuvan päälle. Ja loppujen lopuksi mainoksesta tuli niin tummasävyinen, että kauniin kirkkaat langat eivät päässeet oikeuksiinsa. Noh, käytän tätä kuvaa uudestaan jossain toisessa mainoksessa ja mainitsen etukäteen tuosta kirkkaudesta….

Tällainen on valmis mainos, skannattu lehdestä. Mainos sijaitsee etusivun alaosassa.

Mitä mieltä olet mainoksesta?

Tätä kirjoitusta viimeistellessäni – kello on 12.20 ja kauppa on ollut auki 2,5 tuntia – ei ole vielä yhtään asiakasta käynyt! Mutta ehkä tulevatkin sitten sankoin joukoin LANKALAUANTAINA.

Pellavasydämen Mervi

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Shopping Cart
Scroll to Top